برگزاری مراسم اربعین در شهرها و روستاهای پنج شهرستان جنوبی 

برگزاری مراسم اربعین در شهرها و روستاهای پنج شهرستان جنوبی 

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹
حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: یکی از برنامه های کانون به مناسبت اربعین حسینی اعزام گروه جهادی شهید باکری به شهرها و روستاهای پنج شهرستان جنوبی کرمان برای برگزاری مجلس عزاداری است.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، گفت: یکی از برنامه های کانون به مناسبت اربعین حسینی اعزام گروه جهادی شهید باکری به شهرها و روستاهای پنج شهرستان جنوبی کرمان برای برگزاری مجلس عزاداری است.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب اضافه کرد: در همین راستا با کمک طلاب حوزه علمیه به این مناطق می رویم و علاوه برپایی مجلس عزای امام حسین (ع) و یاران آن حضرت، ایستگاه صوتی نیز برگزار کرده و در برگزاری مراسم عزاداری حتما نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت می کنیم.

وی بیان کرد: این برنامه همراه با سخنرانی و مداحی است و به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و اسرای کربلا برگزار می شود.

حجت الاسلام خاوری ابراز کرد: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برپایی ایستگاه صلواتی نیست بنابراین قصد داریم ایستگاه صوتی راه اندازی کنیم و در این ایستگاه کلیپ های صوتی از مداحی و سخنرانی متناسب با اربعین حسینی پخش می شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب اربعین را احیاگر شعائر اسلامی قلمداد کرد و افزود: اربعین حسینی، راهی برای احیای عاشورا است و به تبیین واقعیت ها و ماهیت قیام سیدالشهدا و دشمنان آن حضرت می پردازد.

وی با بیان این مطلب که اربعین امسال به دلیل شیوع کرونا با سال های گذشته متفاوت تر است، اظهار کرد: هر سال زائران بسیاری از شهر رودبار جنوب در ایام اربعین راهی کربلا می شدند اما امسال با توجه به شرایط فعلی چنین امکانی وجود ندارد اما نباید اجازه دهیم نام اربعین در شرایط کرونایی کمرنگ شود.

حجت الاسلام خاوری عنوان کرد: در همین راستا یکی از کارهایی که می توانیم انجام دهیم، قرائت زیارت اربعین و همچنین با تاسی از سیره اهل بیت (ع) به ویژه سیدالشهدا به فقرا و نیازمندان کمک کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب در خاتمه تاکید کرد: اربعین وحدت و انسجام را به نمایش گذاشت و اکنون هم هر کسی می تواند با عشق امام حسین (ع) از دیگران دستگیری کند.

پایان پیام/ 586